štvrtok 3. januára 2013

Recenzia: Kruh


Oficiálna anotácia hovorí:

Engelfors. Anjelské bystriny. Pekné meno, spustnuté mesto. 
Uprostred ničoho, obklopené hlbokými lesmi, v ktorých ľudia neraz zablúdili a už sa nikdy nenašli. Raz v noci, keď sa mesiac sfarbí na krvavočerveno, sa v zrušenom zábavnom parku ocitne šesť dievčat. Nemajú nič spoločné. Nevedia, ako sa tam dostali ani prečo tam prišli. Čoskoro však pochopia, že ak chcú prežiť, musia spolupracovať.

Autor-  Sara B. Elfgrenová, Mats Strandberg
Originálny názov- Cirkeln
Séria- Engelfors
Počet strán/kapitoly- 528/60

Hodotenie:
Obálka- 5/5
Dej- 4/5
Nuda- 1/5
Napätie- 4/5
Láska, romantika- 1/5
Strach, zúfalstvo, neistota- 4/5
Pravdepodobnosť, že sa ku knihe ešte vrátim- dosť veľká, možno keď vyjde pokračovanie
Na mojej poličke vedľa knihy- Nesmrteľní, Alyson Noel

Prečítajte si to ak:   -máte chuť na niečo mysteriózne, tajomné, no pôsobiace veľmi skutočne
                              -nejaká samovražda vás nevyvedie z miery
                              -máte radi napätie a strach (myslím v knihách ;)

Nečítajte si to ak:    -vám vadí niekedy zbytočne veľký rozsah knihy
                              -vám vadia viacerí rozprávači- najprv je ich 6
                             
Sim hovorí:

Kniha nemohla začať lepšie. Po prvej kapitole som si povedala: vau, toto bude dobré! ( veď ako veľa kníh začína samovraždou?!) V trochu dlhšom úvode bol opisovaný život dievčat. Šiestich úplne rozdielnych dievčat, ktoré spolu nemali nič spoločné. Až na to, že boli všetky štyri v rovnakú noc "prebudené" a majú zachrániť svet. Shit, a sú čarodejnice. Žiadne strigy s dlhými nosmi ani bazovými prútikmi ;) Sú to obyčajné tínedžerky, ktoré majú svoje problémy (a nie je ich málo). 


Eliasa mi bolo ľúto. Strašne som ho chcela v knihe spoznať, mohol byť zaujímavou postavou. Bol jeden z tých, ktorého všetci súdili a to len kvôli tomu, že trochu vybočoval z priemeru a neprispôsoboval sa (aaach, typická stredná škola!). Napriek všetkému tu bola Linnéa, ktorá verila, že Eilas by samovraždu nespáchal. Tak kto za to teda môže? To sa snaží šestica dievčat vyriešiť a jediným problémom je to, že im to veľmi nejde, pretože musia spolupracovať.

by kimwandersson
Elias.. My Chemical Romance tričko, love it.

Ako som už písala Minoo, Linnéa, Anna-Karin, Vanessa, Ida a Rebecka sú obyčajné tínedžerky s obyčajnými tínedžerskými problémami- riešia svoje lásky, majú skúsenosti s alkoholom, drogami, sexom a búrlivými párty ( páni, ja asi nie som obyčajná)... No majú aj rodinné problémy- otec alkoholik, matka, ktorá nejaví žiaden záujem, nevlastný otec, ktorý si v ničom nechce priznať vinu... Popri všetko musia ešte riešiť záhadu, kto je skutočný vrah, tajiť svoje stretnutia a to, že sa vôbec poznajú. Navyše sa boja o svoje životy, pretože nikdy nevedia, či nie sú na rade.

 Lennéu som si obľúbila (popravde) ako prvú, no časom som ich takmer všetky začala mať rada- každá bola niečím iná. O Minoo som mala od začiatku pocit, že celá kniha sa venuje najviac jej a koniec mi to tak trochu potvrdil (veď uvidíte sami, určite si to prečítajte)..

by kimwandersson
Linnéa

Dej sa odohrával plynule a až ku koncu nabral rýchlejší spád. Mne to však neprekážalo, takto som si knihu vedela vychutnať lepšie (len mne príde divné, že hovorím o knihe, v ktorej boli samovraždy už takmer na dennom poriadku? No ok, preháňa, nie na dennom.) Ak by som sa mala vyjadriť k nejakým zvratom, či vôbec nastali- hej, no mňa veľmi neprekvapili. Nejakým spôsobom som tušila, ako to celé skončí a "zvrat" mi to len všetko potvrdil. Napriek tomu som si v kuse hrýzla nechty a bola som zvedavá, ako to všetko naozaj skončí (mala som viac teórii, samozrejme :D ).  Táto kniha naozaj stojí za prečítanie, aj keď z nej nebudete vyvalený a nepadnete na zadok. Určite však dokáže zaujať a čitateľa len ťažko pustí zo svojich pazúrov, dokým nedočíta poslednú kapitolu (koľkí z vás čítajú aj poďakovania?). Veľmi som zvedavá, ako príbeh bude pokračovať a ako sa to tiež vyvinie medzi všetkými dievčatami (a taktiež, koľké z nich ešte zomrú.. dúfam, že žiadna). Tak a teraz celkové hodnotenie (a potom sa musím ísť poďakovať sestre, že za mňa vyhodila peniaze a túto knihu mi kúpila :) :



4 a pol netopierika 


Ták ľudkovia, toto bola moja prvá recenzia. Sľubujem, že sa polepším, nejako som začať musela 
 O:)


2 komentáre:

  1. Akurátne hodnotenie. Ten začiatok ma ochromil aj ohromil a iba vďaka tomu som pretrpela ten spolok šiestich chudákov, ktorými tie baby boli. x)
    Možno tri som si obľúbila ale Minoo mi liezla na nervy, ani neviem definovať prečo. :D
    Eliasa, Linnéu a Rebecu - tých som mala rada!
    A samovražda, ach, tým ma to tak strhlo. Vynikajúco. Len potom to, žiaľ už len kulhalo. Zachránila to atmosféra celej knihy, u mňa. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Počula som viac ľudí rozprávať o Minoo, že im liezla na nervy, fakt :D Myslím, že je na to aj veľa dôvodov.. no každá bola nejaká a niekedy mne liezli na nervy takmer všetky xD Teda, Linnéa nie..možno v ďalšej knihe ;D

      Odstrániť